חיפוש

חרדה – למה זה קורה ואיך אפשר לטפל בה?

רוב בני האדם חווים חרדה לפחות פעם אחת בחייהם אם לא יותר. יש המון סיבות לחרדה וחשוב לזכור שזאת תחושה לגיטימית. אל תשפטו את עצמכם על זה, זה רק אומר שאתם בני אדם. אפשר לטפל בחרדה. לקצר את זמן החרדה או אפילו להעלים אותה לגמרי. אנחנו נפרט על זה יותר. אז בואו נתחיל!

 

קודם כל, מה זה חרדה?

חרדה אמורה בעיקרון לשרת צרכים הישרדותיים בכך שהיא מודיעה על סכנה, אך הרבה פעמים המנגנון הזה משתבש ובן אדם מרגיש כי הוא נמצא בסכנה למרות שהוא לא באמת נמצא במצב הזה. לרוב, בסיס החרדה הוא פחד. חשוב להבין כי יש סוגים שונים של חרדות. עירוי קטאמין יכול להיות פתרון טוב לטיפול בחרדה. אנחנו נפרט על כך בהמשך.

קודם כל, מה זה חרדה

מחשבות

בן אדם אשר סובל מחרדה יהיה הרבה פעמים עם מחשבות טורדניות. הוא מודאג ומרגיש כאילו משהו מאוד רע הולך לקרות. המחשבות הללו יכולות ללוות את אותו אדם במהלך כל היום, אך הם ילוו אותו בצורה שקטה יחסית ואז בהתקף חרדה, המחשבות הללו יצופו ויהיו חזקות מכל.

 

רגש

כמו שנאמר קודם לכן, הרגש המרכזי הוא פחד. פחד לדבר מול קהל, פחד לנהוג וכו'… – מה שיכול להוביל לחרדה עצם המחשבה על כך. אדם אשר חווה חרדה מרגיש כי עליו לברוח ולהציל את עצמו. הבעיה היא שהוא לא תמיד יבין ממה הוא צריך לברוח ובנוסף ממה הוא מפחד. הדבר הזה יכול ליצור אצלו תחושה של חוסר אונים. בחרדה הרגשות הללו חזקים מאוד.

רגש

התנהגות ותחושות

לרוב, אדם אשר מפחד ממשהו לא ירצה להתקרב אליו. הוא מעדיף להימנע ממנו או אפילו לברוח ממנו. מה שלא באמת עוזר ורק מחמיר את המצב לטווח הארוך. מבחינת תחושות, כל אדם מגיב אחרת אבל בכלליות הוא יכול להרגיש כאבי ראש, שלשולים, כאבי בטן, מתח גופני, זרמים בידיים, רעד, הזעה ועוד הרבה דברים שונים.

 

אז, איך מטפלים בחרדה?

קטמין לטיפול בחרדה יכול להיות פתרון נפלא בשביל מי שסובל מכך. עירוי קטמין מתבצע על ידי מרפאה פסיכיאטרית בשם קטמיינד. מרפאה אשר מאמינה כי ראייה אישית והוליסטית של המטופל הוא הדבר הנכון כדי לעזור לו. עירוי קטמין הוכח כיעיל להקלת תסמינים של חרדה.

 

לסיכום

ישנם סוגים רבים של חרדה. אצל כל בן אדם, החרדה תתבטא בצורה שונה ומגוונת ולא תמיד יהיה קל לזהות אותה. לפעמים תראו את הבן אדם מזיע, רועד ומתוח ולפעמים לא. מה שכן, בחרדה המחשבות עובדות שעות נוספות, מה שמשפיע מאוד על מי שסובל ממנה. הרגש העיקרי הוא הפחד – מה שיגרום לו להתרחק מסיטואציות מסוימות. עירוי קטמין יכול להיות פתרון מדהים לטיפול בחרדה. תחקרו בנושא ואל תחכו יותר מדי. זה יכול לשנות לכם את החיים!

חרדה - למה זה קורה ואיך אפשר לטפל בה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא