חיפוש

המדריך המלא לוועדה הפסקת הריון

נשים בישראל, אשר מעוניינות לבצע הפסקת הריון באופן חוקי, חייבות לקבלת אישור של ועדה להפסקת הריון. ועדה כזו יכולה להיות ציבורית ולהתקיים בבית חולים ציבורי, או פרטית – במקרה כזה היא עשויה להתקיים באחד מהמרכזים הפרטיים, המורשים על ידי משרד הבריאות. בוועדות הפרטיות, התהליך דומה, אך עשוי להשתנות בין מרכז למרכז.

הועדה להפסקת הריון מקיימת דיון בכל פניה בבקשה להפסקת הריון ולה יש את הסמכות לאשר, או לדחות את הבקשה, על פי התנאים הקבועים בחוק. בהתאם להחלטות הועדה ולשלב בו נמצא ההריון, תתבצע הפלה באמצעות נטילת כדורים, או באמצעות גרידה.

 

באילו מקרים עשויה הועדה לאשר הפסקת הריון?

הועדה מתייחסת לשלומה של האישה ההרה, להשלכות עתידיות, במקרה של המשך ההריון ולבריאות העובר. לפיכך קיימים כמה קריטריונים:

 

  1. האם המשך ההיריון עשוי לפגוע בבריאותה הנפשית, או הפיזית של האישה?
  2. האם העובר אינו בריא, או התפתחותו אינה תקינה?
  3. האם האישה מתחת לגיל 19 ולא מעוניינת בהריון?
  4. מה מצבה האישי? האם היא גרושה? אלמנה? רווקה?
  5. האם ההיריון בן פחות מ-24 שבועות?

 

כיצד מתבצעת הפניה לוועדה?

אם את עונה על אחד, או יותר מהקריטריונים ומעוניינת להגיע לוועדה ציבורית, תתבקשי לפנות בטלפון לשירות הסוציאלי ולבקש הפניה עבור ועדה להפסקת הריון.

עם הגיעך לוועדה, תתקבלי לשיחה עם עובדת סוציאלית, שתנסה להבין את הסיבות לפנייתך ולהכיר אותך באופן אישי, את מצבך הגופני והנפשי. העובדת הסוציאלית תסביר לך במהלך השיחה כיצד להמשיך בביצוע הפסקת הריון – אם תאושר בוועדה. סיכום השיחה עם העובדת הסוציאלית יועבר אל חברי הוועדה וישמש אותם כהכנה לדון בבקשתך.

החברים בוועדה הם עובדת סוציאלית ושני רופאים – לפחות אחד מהם גניקולוג. בתום הדיון, אם קיבלת תשובה חיובית תקבלי הנחיות כיצד להמשיך:

אם העובר בן פחות מ- 7 שבועות, תוכלי להפסיק את ההריון באמצעות נטילת טבליות. אם הוא מעל גיל זה, תקבלי הפניה לגרידה, או להליך רפואי אחר המתאים למצבך.

הליך זה עשוי להיראות מאיים, אך מטרתו לוודא כי הפסקת ההריון נעשית באמצעים בטוחים ומורשים ולהעניק לך ייעוץ וסיוע במידת הצורך. לכן חשוב שאם את מוצאת את עצמך בתחילתו של הריון לא רצוי, תפני לוועדה להפסקת הריון ותקבלי מענה מקצועי. חשוב לדעת, שברוב המקרים, הפסקת הריון באישור הועדה מזכה אותך גם במימון כספי של ההליך על ידי קופת החולים שלך. עם האישור שקיבלת מהועדה, תוכלי לגשת לאחד מבתי החולים הציבוריים, או לגשת למרפאה פרטית ודיסקרטית.

דר' גיא גוטמן הוא רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית בהוד השרון, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה. המרכז מציע שירותי ועדה להפסקת הריון והפסקת הריון בתנאי דיסקרטיות ונוחות מרבית. פני אלינו בהקדםו נשמח לייעץ ולסייע.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נעליים לתינוק
נעליים רכות לתינוקות – בריאות הילד לאחר לידה

אין יותר מרגש מלהפוך להורים טריים. לקבל החלטות חשובות הנוגעות לבריאות ולנוחות של התינוק. בתחום זה, בחירת הנעליים המתאימות לתינוק מצויה במרכז תשומת הלב, שכן הם עוברים תהליך פיתוח מהיר וקריטי. נעליים רכות משמשות ככלי עזר חיוני בתהליך זה, מספקות תמיכה נכונה לרגליו הזעירות של התינוק ומסייעות בהפיכת הלימוד ללכת לתהליך נעים וקל. איך נעליים רכות לתינוק משפיעות על בריאותו והתפתחותו, מהם ההמלצות והסיכונים הקשורים בשימוש בהן. בואו נתחיל צעד ראשון.   תינוק ראשון

קרא עוד »