חיפוש

השתלת שיער – המדריך המלא

השתלת שיער היא מימוש של התקדמות טכנולוגית שמאפשרת העברת זקיקי שיער, ממקומות בגוף בהם הזקיקים עמידים יותר ולהעביר אותם לאזורים מחוסרי שיער על הקרקפת. השתלות שיער מודרניות הן הליך כירורגי פשוט באופן יחסי, שההחלמה ממנו קצרה ובנוסף, קיימים היום טיפולים שמסייעים לקליטה ולצמיחה של שיער מהזקיקים שמוקמו מחדש. לפניכם המדריך המלא להשתלת שיער

 

הקרחה גברית

השתלת שיער נשמע כמו טיפול קסם שבו איבר בריא מחליף איבר בעייתי, אבל השתלת שיער היא לא פתרון שמתאים לכל מי שסובל מהעדר שיער. ראשית, השתלת שיער מתבצעת רק בשלבים מתקדמים של הקרחה. במקרה של הקרחה גברית מדובר על השלב בו ההקרחה כבר ברורה לעין שמכונה, בשפת הדיבור "מפרצים עמוקים".

השתלת שיער בשלב מוקדם עלולה להוביל להתקרחות נוספת סביב אזור ההשתלה. בנוסף, חלק מהסובלים מהקרחה קשורה לרגישות הורמונלית, בה יש לטפל בעזרת תרופות או תחליפים טבעיים בטרם הפנייה לפתרון השתלת שיער.

השתלת שיער

מתי מגיע הזמן להשתלת שיער?

כאמור, השתלת שיער מתרחשת ברוב המקרים בשלב מתקדם של ההתקרחות ולאחר איזון הורמונלי מוצלח. בנוסף, במקרים של התקרחות עקב טראומה, כמו פציעה או כוויה לא ניתן להשתיל שיער עד החלמה מלאה של האזור. אם ההתקרחות שלכם עדיין לא מתאימה לטיפול השתלת שיער, תוכלו לנסות טיפולים חליפיים כמו טיפול בלייזר במטרה לעורר זיקי שיער ולעודד צמיחה של שיער, טיפול הקטנת קרקפת וכן טיפולים מקומיים, טיפולים טבעיים וטיפולים תרופתיים לטובת חיזוק השיער.

 

השלבים בתהליך השתלת שיער

בעבר, השתלות שיער התבצעו על-ידי כריתה של פיסת עור שעליה זקיקי שיער פעילים והצמדתה לאזור מקריח בקרקפת. בשיטות הנפוצות היום, נקצרים שתלי זקיקים מהאזור התורם או שנכרתת רצועת עור וממנה מחלצים את הזקיקים להשתלה. הזקיקים מושתלים לאזור שנקבע מראש באמצעות חתכים בגודל מזערי ולאחר ההשתלה מתחילה תקופת החלמה שאורכת כחודש או חודשיים בהם ייתכן שיסבול המושתל מאי נעימות באזור ההשתלה ולעתים גם מנפיחות ואדמומיות.

חשוב לשמור על הוראות ההחלמה בדיוק, כדי להעלות את הסיכוי לצמיחה מחודשת של שיער מהזקיקים המושתלים. השתלת שיער אחרי 4 חודשים מגיעה לשלב הצמיחה וההתחזקות של השיער.

השתלת שיער

טיפולים תומכים

בנוסף לטיפולים הורמונליים, טיפולים טבעיים וטיפולים תרופתיים שיכולים להאט או לעצור תהליכי התקרחות מוקדמים או מתקדמים, ישנם גם טיפולים תומכים שמטרתם לסייע לתהליך השתלת זקיקי השיער ולעודד צמיחת שיער מהירה, חזקה ובריאה. הטיפול הראשון הוא טיפול פלזמה עשירה בטסיות, בו מוזרק חומר שסורכז מתוך דם המטופל אל האזורים בהם הושתלו זקיקי שיער.

החומרים בפלזמה מסייעים לזקיקים המושתלים להתבסס במקום ההשתלה וכן מאיצים את תהליך גדילת השיער. טיפול דומה ומתקדם יותר הוא טיפול בפיברין עשיר בטסיות, שעולה על הפלזמה גם בכמות טסיות דם כפולה, שמפרישה חומרי גדילה שמסייעים לתהליך וגם בנוכחות של תאי דם לבנים שמעודדים צמיחה מחודשת של תאים.

 

לסיכום

השתלת שיער היא פתרון כירורגי, בעל אחוזי הצלחה גבוהים, לבעיות התקרחות. בעזרת ההתקדמות הרפואית והטכנולוגית, תהליך השתלת השיער כיום שופע ביתרונות: הוא קצר וכמעט לא כואב ודורש זמן החלמה לא ארוך.

השתלת שיער

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »