חיפוש

כמה פעמיים בשבוע מומלץ לרוץ על הליכון

רכשתם הליכון חדש או החלטתם שאתם חוזרים להליכון הישן? מעולה! רגע לפני שתתחילו לרוץ לכל מטרה שהיא, חשוב שתדעו כמה פעמיים בשבוע מומלץ לרוץ על הליכון.

דוגמאות למתאמנים על הליכון

רותי, אמא לשני ילדים שחגגה חודש שעבר 52, החליטה שהיא רוצה לרדת במשקל ולכן היא החליטה לבצע הליכה שעתיים ביום, 3 פעמים בשבוע.

דני, רווק בן 34, החליט שהוא רוצה לשמור על אורח בריא, בדק באתר https://treadmill.co.il בנוגע לתיקון ההליכון שלו והחליט לבצע ריצה פעמיים בשבוע למשך חצי שעה.

רוני, בת ה 14, מעולם לא עשתה ספורט לפני, אבל יש לה הרבה מוטיבציה אז היא החליטה לרוץ כל יום עשרים דקות.

לאחר שקראתם את הסיפור של 3 האנשים הללו, האם אתם יודעים לומר, מי קיבל החלטה נכונה ומי לא? במידה ולא, אנו נעשה את מירב המאמצים שעד סוף המאמר תדעו את התשובה הנכונה.

ריצה על הליכון
ריצה על הליכון

כמה פעמיים בשבוע מומלץ לרוץ על הליכון?

תשובה: זה משתנה.

אז רגע לפני שתגידו "אוו יופי", "ממש תשובה מדויקת", אנחנו נסביר.

על פי המלצות משרד הבריאות העולמי יש לבצע פעילות אירובית במשך 150 דק' (שעתיים וחצי) מדי שבוע.

כלומר, על מנת לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן יש לחלק את אימוני הריצה או ההליכה בהליכון כך שבאופן מצטבר הם יגיעו לשעתיים וחצי. עם זאת, נציין כי משרד הבריאות הוסיף כי במידה ומבצעים אימון אירובי בעצימות בינונית- גבוהה, משך הזמן הנדרש יורד לכ – 90 דק'.

למה מספר הפעמים משתנה ותלוי?

נכון שישנן המלצות של משרד הבריאות, ועם זאת חשוב לעשות זאת בהדרגה.

במידה ולא רצתם מעולם, אין זה חכם ובריא לגוף להגיע לשעתיים וחצי ריצה שבועיות.

במידה ולא רצתם מעולם, מומלץ להתחיל באימוני אינטרוולים פעמיים – שלוש בשבוע. במסגרת האימון תשלבו הן הליכה והן ריצה. כך למשל על ההליכון, ניתן להחליט כי תבצעו אימון אינטרוולים של 16 דק. במסגרת האימון תבצעו 8 סיבובים של: 15 שניות ריצה קלה ו 1:45 הליכה.

במידה והינכם מעוניינים לרדת במשקל מעבר למספר הפעמים שאתם בוחרים לרוץ, מומלץ להסתכל על כמה קלוריות שרפתם. אין זה משנה אם הוצאתם קלוריות בזמן הליכה או ריצה. מומלץ לצורך הורדת משקל, לבצע בין שניים לשלושה אימוני אירובי (ריצה בשבוע).

במידה והינכם מתקדמים ומנוסים, ניתן לבצע תכניות אימון שונות. תכניות האימון תלויות במטרות שלכם. האם אתם מעוניינים בריצות ספרינט, בטריאתלון או אולי במרתון. עבור כל תכנית תדרשו לרוץ מספר שונה של פעמים בשבוע. בין 2 ל 8 אימונים שבועיים.

חשוב להכיר, כי במידה ואתם גרים בירושלים וישנה תקלה בהליכון, ניתן להעזר באיש המקצוע יוני – מתקן הליכונים בירושלים, ובכך להמנע מקנייה של הליכון יקר נוסף.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא