חיפוש

במיוחד בזמן מלחמה: למי אפשר לפנות כשחווים משבר אישי או משפחתי?

בעידן בו אנו חיים, ובפרט בתקופה המורכבת הסובבת אותנו כעת, כמות המשברים הפוקדת אותנו גדלה באופן מתמיד. פלח נרחב מהאוכלוסייה חושב שכאשר הוא נתקל במשבר מסוים הפוקד אותו, אין מנוס והוא יהיה חייב להתמודד עם אותו משבר בכוחות עצמו, אך חשוב מאוד לדעת שאין זו דרך ההתמודדות המתאימה לכולם, וישנם מגוון ערוצי תקשורת עם מיטב מוקדי סיוע שיוכלו לעזור לכם לעבור תקופה קשה זו בצורה הטובה ביותר.

 

אז קודם כל: איך יודעים כאשר חווים משבר?

ישנם מספר סוגי משברים והם יכולים להתאפיין במגוון רחב של סימפטומים. כך למשל, אדם החווה משבר יכול להיכנס לחרדה או לדיכאון לאחר המשבר שעבר, הוא יכול להתכנס בעצמו ולא ליצור קשר עם הסובבים אותו, או לחלופין לדבר ללא הרף על נושאים שוליים במטרה לדחוק הצידה את הנושא שכואב לו. הסימפטומים אינם אחידים ומשתנים בהתאם לאופי האדם. אם רואים אדם קרוב המתנהג באופן שלא מתאים לו – זוהי נורת האזהרה שלנו.

מַשׁבֵּר

באילו משברים אנחנו יכולים להיתקל?

המשברים מתחלקים למספר קטגוריות, ובכל קטגוריה יש כמה וכמה סוגי משבר. חלק מהמשברים יכולים להיות משברים הקשורים לזוגיות, למשפחה, לעבודה, או לאירוע מסוים שקרה לאותו אדם. לצורך העניין, אם חווינו אירוע טראומטי בזמן מלחמה, כמו אובדן של בן משפחה או שספגנו פגיעה בגוף או ברכוש, ולאחר מכן התחלנו להרגיש דיכאון – זהו משבר הקשור למשפחה ולאירוע שקרה בעת המלחמה ומומלץ לטפל בו בהקדם ולא לדחוק אותו הצידה.

 

בחירת מוקד הטיפול המתאים לי

בחירת מוקד הטיפול היא אולי החלק החשוב ביותר בכל התהליך. כיום קיימים גופים מיוחדים אשר מטפלים באוכלוסיות ספציפיות בכדי לתת את המענה האידיאלי עבור כל קבוצת אוכלוסייה שונה. כך למשל, קיים מוקד סיוע לציבור הדתי והחרדי אשר מתאים במיוחד את הטיפולים שלו למגזרים אלו וכן מספק ערך מוסף עבור המגזר, כגון שו"ת עם רבנים ומורי הוראה על נושא הטיפול ועוד. לאחר שמצאתם את מוקד הסיוע המתאים ביותר עבורכם, המוקד יטפל בכם בצורה הטובה ביותר עד להחלמה מלאה של הנפש.

מַשׁבֵּר

התסמינים לא נועדו כדי שנתעלם מהם!

כאמור, ישנם מגוון תסמינים העלולים להופיע כאשר מתפתח משבר. לאדם החווה תסמינים אלו אסור להתעלם מהם! חלק מהתסמינים המתלווים למשבר:

  • חרדה – פחד עמוק ולא מוסבר, לעיתים מגיע בליווי מתח ונדודי שינה.
  • דופק מואץ.
  • כינוס עצמי – חוסר תשומת לב לסביבה.
  • דיכאון המאופיין בעיקר במחשבות שליליות, מצב רוח רע, תחושת ריקנות וחוסר החלטיות.

חשוב לדעת שאדם המפתח משבר עלול לחוות מספר תסמינים במקביל, וככל שאדם מתעלם וממתין עם הטיפול המקצועי התסמינים ילכו ויחריפו והטיפול בבעיה רק ילך וייעשה קשה יותר.

 

אז חשוב שתזכרו:

כיום כבר ידוע שטיפול בנפש חשוב לכל הפחות כמו טיפול בגוף. חשוב לזכור שאתם אף פעם לא לבד. במיוחד עכשיו בזמן המלחמה יש מי שיהיה איתכם ויעזור לכם להתגבר על הקשיים והאתגרים שהחיים מציבים בפניכם, וצריך תמיד לדעת ש "אם יש ספק – אין ספק" ולכן יש להתייעץ עם גורם מוסמך כאשר חושדים שמשהו לא מתנהל כשורה עמכם או עם אחד מקרוביכם.

מַשׁבֵּר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »
השתלת שיער
השתלת שיער – המדריך המלא

השתלת שיער היא מימוש של התקדמות טכנולוגית שמאפשרת העברת זקיקי שיער, ממקומות בגוף בהם הזקיקים עמידים יותר ולהעביר אותם לאזורים מחוסרי שיער על הקרקפת. השתלות

קרא עוד »