חיפוש

מה הוא הטיפול המומלץ ביותר לפטרת הציפורניים?

פטרת ציפורניים, היא מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים בעולם. היא מתרחשת כאשר פטרייה מדביקה אחת או יותר מהציפורניים בידיים או ברגליים, וכתוצאה מכך ציפורניים מעובות, דהויות ושבירות. בעוד שפטרת ציפורניים אינה מהווה בדרך כלל סיבה לדאגה בריאותית, היא עלולה להיות מכוערת ולא נוחה, מה שמוביל אנשים רבים לפנות לטיפול. במאמר זה נבחן את הטיפולים המומלצים ביותר לפטרת ציפורניים.

 

הגורמים לפטרת הציפורניים

לפני שאנחנו צוללים לטיפולים, חשוב להבין מה גורם לפטרת בציפורניים. זיהומים פטרייתיים יכולים להתרחש כאשר פטריות חודרות לגוף דרך סדק קטן או חותכות בציפורן. הפטריות משגשגות בסביבות חמות ולחות, כמו נעליים פנימיות וגרביים. גורמי הסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים הם בין היתר גיל מתקדם, סוכרת, מערכת חיסון מוחלשת והזעת יתר.

טיפול בפטרת ציפורניים

תסמינים ידועים

התסמינים השכיחים ביותר של פטרת ציפורניים הם ציפורניים מעובות, שינוי צבע צהוב או חום של הציפורן, ציפורניים שבירות וצורת ציפורן מעוותת. במקרים חמורים, הציפורן הנגועה עלולה להתנתק ממיטת הציפורן ברמה כזו או אחרת.

 

הטיפולים המומלצים

נעבור על הטיפולים המומלצים ביותר לפטרת ציפורניים:

 

תרופות נגד פטריות דרך הפה

תרופות נגד פטריות דרך הפה, הן הטיפול היעיל ביותר לפטרת ציפורניים. תרופות אלו פועלות על ידי הריגת הפטרייה מתוך הגוף. התרופות נגד פטריות דרך הפה הנפוצות ביותר הן טרבינאפין, איטראקונאזול ופלוקונזול. תרופות אלו נלקחות מדי יום במשך מספר חודשים, בהתאם לחומרת הזיהום.

אומנם, תרופות נגד פטריות דרך הפה הן יעילות ביותר, אך יש להן כמה תופעות לוואי אפשריות. תופעות הלוואי הן קלקול קיבה, נזק לכבד ופריחה בעור. לכן, חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של תרופות אלו עם הרופא שלכם עוד לפני תחילת הטיפול.

טיפול בפטרת ציפורניים

תרופות אנטי פטרייתיות מקומיות

תרופות אנטי-פטרייתיות מקומיות ניתנות ישירות על הציפורן הנגועה. תרופות אלו מגיעות בצורה של קרמים, ג'לים או לק לציפורניים. התרופות הנפוצות ביותר נגד פטריות מקומיות כוללות ציקלופירוקס ו-efinaconazole . נכון שתרופות נגד פטריות מקומיות הן בדרך כלל בטוחות וקלות לשימוש, אך הן אינן יעילות כמו תרופות נגד פטריות דרך הפה. בנוסף, ייתכן שידרשו מספר חודשים של שימוש עקבי כדי לראות שיפור כלשהו.

 

טיפול בלייזר

טיפול בלייזר הוא טיפול חדש יחסית לפטריה בציפורן. הוא כולל שימוש בלייזר כדי לחדור לציפורן ולהרוס את הפטרייה. הטיפול בלייזר אינו כואב ולוקח בדרך כלל דקות ספורות לכל ציפורן. עם זאת, הוא יכול להיות יקר ואף הוא אולי לא מכוסה בביטוח.

 

הליך כירורגי

במקרים נדירים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת הציפורן הנגועה. ההליך נעשה בדרך כלל רק כאשר הזיהום חמור או שהציפורן גורמת לכאב או אי נוחות משמעותיים.

 

לסיכום

החשוב מכל הוא לשמור על היגיינת הציפורניים שלכם, וכך לא תגיעו למצבים הלא נעימים הנ"ל.

טיפול בפטרת ציפורניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »