חיפוש

מתי פותחה הרפואה הסינית והאם היא באמת מועילה?

רפואה סינית היא חלק מהותי מהתרבות הסינית העתיקה ועקרונותיה מושתתים על המסורת הסינית.

בשונה מהרפואה המודרנית, הסינים האמינו כי יש לראות את הבריאות הנפשית והגופנית כמהויות בלתי נפרדות שקשורות זו לזו בצורה הדוקה.

כתוצאה מכך, השיטות של הרפואה הסינית בנויות על אמונות רוחניות באשר לרוח האדם והאנרגיה המתחוללת בו.

 

 מתי פותחה הרפואה הסינית ומה היא כוללת?

לפני 3000 שנה בערך פותחה הרפואה הסינית, ומאז היא הולכת ומתפתחת. הרפואה הסינית היא טבעית במהותה והיא מתייחסת אל הגוף והנפש כמכלול אחד. אז מהי רפואה סינית? ישנם ארבע דרכי טיפול ברפואה הסינית –

  1. דיקור – הרפואה הסינית סוברת כי לאורך הגוף יש קווים שלאורכם זורמת אנרגית הצ'י – האנרגיה שמחיה את האדם. במידה ויש הפרעה בזרימת האנרגיה נוצר כאב וסבל לאדם, לכן יש לגעת בנקודות לאורך קווי האנרגיה (המראדיינים) ולהשיב את האיזון. הדיקור נעשה באמצעות מחטים דקות.
  2. תזונה נכונה – תזונה סינית עושה שימוש נרחב במזון צמחי, ושואפת להפחית מזונות תעשייתיים, מסוכרים וכדומה.
  3. עיסוי סיני – עיסוי זה נקרא טווינא ומטרתו להביא לאיזון פנימי וגופני.
  4. צמחי מרפא – לצמחי המרפא יש כוחות רבים לפי הרפואה הסינית. השימוש בהם נעשה באכילה, שתייה, הרחה ועוד.

 

האם דרכי הטיפול מועילות?

ראשית, יש לציין שאף אדם לא מטיל ספק בעובדה שהרפואה הסינית אינה מזיקה. כיוון שהטיפול הוא טבעי לחלוטין הגוף לא יינזק, ועל כך אין עוררין. באשר לשאלת היעילות – יש חוקרים ורופאים שחולקים על רמת היעילות של הרפואה הסינית, אבל אין מי שסובר כי איננה מועילה כלל.

 

מה הדעה הרווחת ביותר לגבי רפואה סינית?

ישנם חוקרים או רופאים שסוברים כי ההשפעה של הרפואה הסינית אינה משמעותית מספיק בשביל להוות פתרון בריאותי, אך כיום רובם טוענים כי לרפואה הסינית יש סגולות רפואיות עוצמתיות. חשוב לציין שאין בכך עידוד לזנוח את הרפואה המודרנית, במיוחד אם מדובר בחולי קשה, אבל בהחלט יש הצדקה להשתמש בדרכים הייחודיות של הרפואה הסינית.

 

למה הרפואה הסינית מועילה?

הרפואה הסינית מועילה לקשת רחבה של קשיים בריאותיים – מיגרנות, בעיות במערכת העיכול, דלקות שונות, קשיים נפשיים, חיזוק כללי של הגוף ועוד. על מנת לקבל תוצאות משמעותיות יש להתמיד בדרכי הטיפול ולבצע את כולן במקביל. הרפואה הסינית איננה נותנת פתרון מהיר וקל, אלא היא דורשת מהאדם לשוב לאורח חיים טבעי ובריא שיעניק לו בריאות פנימית וגופנית.

 

סיכום

החיים המודרניים מרחיקים אותנו מאורח חיים טבעי ומאוזן. הרפואה הסינית מבטא את החיים העתיקים של האנושות אשר היו בצמוד לטבע ולכוחותיו. כיום יש הסכמה כמעט מלאה באשר ליעילותה של הרפואה הסינית, וגם המתנגדים מסכימים כי היא איננה מזיקה. רוצים לדעת יותר? היכנסו לאתר של ז'ונגיה – הפורטל של הרפואה הסינית בישראל.

 

טיפול בגב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »