חיפוש

האם ניתן למנוע כאבי ברכיים מבעוד מועד?

כאבים בברך גורמים לסבל רב, הם מונעים מהאדם להתנהל בחופשיות ומגבילות את התנועה, חלק גדול ממי שסובל מבעיות ברכיים מתקשים להשתתף בפעילות ספורטיבית ואף הם מתקשים לבצע פעולות פשוטות יותר כמו הליכה ממקום למקום, עולה השאלה האם ניתן למנוע כאבי ברכיים מבעוד מועד?

 

כיצד נגרמת פגיעה בברכיים?

כאבים בברך יכולים להיגרם ממגוון סיבות, ביניהן פגיעה פיזית כמו מכה, או קרע, סביב הברכיים יש שני חלקים שמגנים עליהם במיוחד, הרצועות והסחוסים, תפקיד הרצועות הוא להחזיק ולייצב את הברך ולאפשר להן תנועה חלקה, קרע ברצועות הוא פגיעה חמורה שלרוב נגרמת במהלך ספורט, במיוחד מדובר בפציעה נפוצה בקרב כדורגלנים.

פגיעה אחרת היא פגיעה בסחוס, פגיעה בסחוס יכולה להיגרם ממגוון סיבות, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית או פגיעה פיזית יכולה להוביל לפגיעה בסחוס אולם פגיעות בסחוס נפוצות במיוחד בקרב מבוגרים.

לאורך השנים היכולת של הגוף לשקם את הסחוס נפגעת וכך הסחוס נשחק יותר ויותר וכאבי ברכיים מתחילים להופיע ולפגוע באדם.

 

 

איך למנוע פגיעה בברכיים מבעוד מועד?

יש מספר דרכים שיכולות למנוע את הופעת כאבי הברכיים, הראשונה ואולי החשובה ביותר היא שמירה על אורך חיים בריא, אנשים בעלי משקל עודף נמצאים בקבוצת סיכון מוגברת לפגיעה בברכיים, הברכיים מחזיקות את רוב משקל הגוף וככל שהמשקל גדול יותר הלחץ עליהן עולה.

שמירה על משקל תקין לאורך זמן שומרת על הברכיים ומפחיתה את העומס המוטל עליהן, כמו כן, פעילות ספורטיבית במידה הנכונה תוך שימת דגש על אזור הברכיים וחיזוקו יובילו לכך שהגוף יהיה עמיד יותר בפני שחיקת הסחוס, תוריד את התלות של הברך בסחוס ותחזק את הרצועות.

פעילות אירובית מתונה מספר פעמים בשבוע היא אחת הדרכים הטובות ביותר לחזק את הסחוס ואת השרירים שסביב הברך.

שימוש בנעליים טובות ואיכותיות תסייע לגוף לשמור על עצמו, הימנעות מנעלי עקב ומנעליים פתוחות שלא מחזיקות את הרגל עוזרות לווסת את משקל הגוף בצורה שוויונית ומאוזנת יותר ומפחיתות את הלחץ שמופעל על הברכיים.

 

ערנות מונעת פגיעה משמעותית

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מדברים על פגיעה בברכיים הוא להיות קשובים לברך ולמה שהיא משדרת. אם אתם חשים כאבים חשוב לאפשר לברך לנוח, בחלק גדול מהמקרים מנוחה של כמה ימים והימנעות מהפעלת לחץ על הברך תאפשר לה להתאושש.

לעומת זאת, התעלמות מתחושת הכאב והמשך פעילות יכולה להפוך רגישות זמנית ומוגבלת לבעיה חמורה שתדרוש התערבות רפואית שתוביל להשבתה ממושכת בהרבה.

 

מה לעשות במקרה של כאבים ממושכים?

במידה ואתם סובלים מכאבי ברכיים כבר זמן מה תצטרכו לפנות לרופא כדי שיאבחן את הסיבה לכאבים וכדי שהוא יתאים לכם טיפול שיאפשר לברך לתפקד כראוי. רופא יוכל לאבחן את הסיבה לכאב ואת מקורה ולהחליט האם אתם צריכים מנוחה, טיפול תרופתי או במקרים חמורים, יותר ניתוח.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא