חיפוש

מתי נצטרך ללכת לתזונאית קלינית?

משקל עודף, תזונה לא מאוזנת, סכרת או רגישויות למזון, כל אלו מצריכים הכוונה מקצועית של תזונאית קלינית על מנת להביא לשיפור במצב הבריאותי, לשמור על המשקל ולאכול בריא וטעים. סוניה הולצר הינה תזונאית קלינית המתמחה בבניית תפריטים טעימים ובריאים שקל להכין וכיף לאכול ומבלי להרגיש בדיאטה נצחית.

 

תזונאי קליני

תזונאי או תזונאית קלינית הינם כל מי אשר למדו תואר ראשון במדעי התזונה וסיימו סטאז' בבית חולים ובמסגרת קהילתית, וקיבלו רשיון ממשרד הבריאות לעסוק במקצוע. מטרת עיסוקו של התזונאי הקליני לקדם אכילה בריאה ומאוזנת, ניהול נכון את משקל הגוף ודרכים להמנע ממחלות הנגרמות מתזונה לקויה ומהשמנת יתר. אך עבודתו של התזונאי איננה נגמרת רק בהיבט הטכני של מה לשים בצלחת, אלא גם מתייחס באמפטיה רבה וברגישות לדימוי  הגוף של המטופל שלו, הרגלי האכילה שלו, סגנונות הבישול שלו ועוד. תזונאי קליני יכול גם לתת ייעוץ לחברות מזון, למוסדות חינוכיים וקהילתיים ולהעניק הכוונה לתזונת ספורטאים.

תזונאי קליני

 

סוניה הולצר תזונאית קלינית

סוניה הולצר הינה תזונאית קלינית בוגרת האוניברסיטה העברית המנהלת קליניקה פרטית בנתניה ומסייעת לנשים וגברים לרדת במשקל, לאזן סכרת הריון וסכרת רגילה ולהקל על רגישויות למזון ולכאבי בטן כרוניים. סוניה הולצר מאמינה כי שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת אינה חייבת להרגיש כמו דיאטה נצחית. בהתחשבות וברגישות ייבנה לכם תפריט של מאכלים שאתם אוהבים לבשל ולאכול אשר יעזרו לכם לחזור למשקל תקין ולהחזיר לכם את החיוך לפנים.

 

השמנת יתר

תרבות השפע מציעה לנו מגוון עצום של מזונות עתירי מלח וסוכר, החל מארוחות בוקר באריזות צבעוניות, חטיפים, מזון מהיר ופינוקים. החיים האינטנסיביים שלנו עמוסים בפגישות, התרוצצויות וסידורים ולא מקלים עלינו לאכול ארוחות מסודרות ומאוזנות. אנחנו שוב נכנעים ודוחסים עוד סנדוויץ', עוד חטיפים, עוד ארוחה מהירה על פני בריאה ומוסיפים לקינוח גם משקאות ממותקים וערימות של כוסות קפה עם עוגה בצד כדי לספק לגוף שלנו אנרגיה להמשיך. אך בסופו של דבר לא נוכל להמשיך לרמות אותו לנצח, ובעיות כגון סכרת והשמנת יתר מתפרצות גם בגיל צעיר.

השמנת יתר

 

רגישויות ואלרגיות

רגישויות ואלרגיות הינן בדרך כלל מולדות, אך לא תמיד הן מאובחנות נכונה. לעיתים לוקח זמן רב עד שאנחנו מבינים שהבלאגן שאנחנו מרגישים בבטן ובמערכת העיכול נובע בגלל רגישות יתר לסוגים מסויימים של מזון כגון גלוטן, חלב, ביצים, קטניות ועוד. על מנת לאפשר לנו אורח חיים בריא ונטול כאבים עלינו לבנות תפריט המבוסס על תחליפים שונים שנמצאים בשפע וטעמם נפלא.

רגישויות ואלרגיות

 

לסיכום

סוניה הולצר הינה תזונאית קלינית שתאפשר לכם ליהנות מתפריט מאוזן ובריא וגם טעים עם מאכלים שאתם אוהבים, כדי שתוכלו לרדת במשקל, לאזן סכרת ולהרגיש הכי טוב בעולם, כי תזונה בריאה היא המפתח לחיים בריאים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
original licorice
4 יתרונות לתוסף תזונה ליקוריץ

תודות לתנאי האקלים המשתנים ולאבולוציה שלנו שמשתנה מטבעה, אנחנו רואים יותר ויותר כמה אנחנו זקוקים לסיוע חיצוני עבור החוזק והחוסן של הגוף שלנו. בשנים האחרונות

קרא עוד »