חיפוש

טיפולי הפרייה חוץ גופית – כל התשובות במקום אחד

המון נשים יחוו במהלך חייהן בעיות פוריות שונות. זה יכול להיות בעקבות בעיות גנטיות מולדות, בעיות בהפרשות ההורמונים התקינות בגוף ואפילו מחלות שונות כמו אנדומטריוזיס ובעיות ביוץ. מעבר לכך, לפעמים ישנן גם בעיות בהפרייה הקשורות לזרע באיכות נמוכה – כך שאופציה מעולה לפתרון בעיות אלו היא טיפולי הפרייה חוץ גופית. אז מה הטיפולים האלה כוללים ומדוע חשוב ליווי בעת הטיפול?

 

מה זה הפרייה חוץ גופית?

תהליך הפרייה חוץ גופית (או IVF – In Vitro Fertilization) הוא תהליך בו מפרים זרע וביצית העומדים בתנאים מסוימים ותחת תנאי מעבדה מפגישים ביניהם, בצורה הכי טובה ליצירת הפרייה. לאחר קבלת ביצית מופרית מחדירים את התוצאה היציבה אל הרחם, תוך טיפול הורמונלי תומך ליצירת תנאי סביבה טובים לקליטה והתפתחות של העובר. הרעיון של הטיפול הוא שהמון פעמים יש בעיה שמונעת הפרייה של הביצית באופן ישיר וקליטתה ברחם, כך שהטיפול מאפשר הנגשה של תהליך זה וסיוע בכניסה להריון.

 

חשיבות ליווי הפרייה חוץ גופית

דבר מאוד חשוב בטיפולי הפרייה חוץ גופית זה הסיוע בהתמודדות ובהתאמת הגוף לטיפול – דבר זה נקרא ליווי IVF והוא אפשרי באמצעות דרכים שונות. הליווי יכול לכלול דיקור סיני, טיפול בצמחי מרפא, ייעוץ והכוונה לתזונה ואורח חיים בריאים, שיאצו – כל אלה מובאים במקור מטיפולי רפואה סינית – ובנוסף גם טיפולי זוגות ודמיון מודרך. כל הטיפולים התומכים האלה מטרתם הכנה של בני הזוג לקראת התהליך (תהליך לא פשוט), הקלה על תופעות לוואי שונות של הטיפול, תמיכה נפשית במטופלים וסיוע בשיפור הטיפול ההורמונלי ותוצאותיו. מידע נוסף על ליווי טיפול הפרייה חוץ גופית ניתן למצוא באתר המרפאה של בריאת.

 

הכנות ובדיקות לפני התחלת טיפול

לפני כל טיפול, אלה המעוניינים בטיפול יצטרכו לעבור בדיקות שונות שיבטיחו שהטיפול יהיה יעיל ככל האפשר, ללא בעיות נלוות – דברים כמו בדיקות נוגדנים שונות להימצאות מחלות או מערכת חיסונית חלשה, בדיקה להימצאות מחלות תורשתיות בעייתיות, בדיקות שונות של הרחם ותקינותו, בדיקות זרע ובדיקות דם למציאת רמות הורמונים שונות. כל הבדיקות האלה מטרתן לוודא שאין גורם מעכב בר תיקון (או לא) שיפריע לתהליך ההפרייה החוץ גופית.

 

איך מתבצע הטיפול?

הטיפול עצמו כולל ארבעה שלבים עיקריים:

  • גירוי של שחלות האישה – מוביל לייצור מספר מספק של ביציות שיתאימו להפרייה.
  • שאיבה של הביציות – לעיתים מתבצעת תחת הרדמה אזורית של אזור האגן וצוואר הרחם ולעיתים הרדמה כללית קצרה, בכל מצב מובילה לכאבים קלים ודורשת התאוששות קצרה.
  • הפרייה של הביציות ותחילת גידול עובר – תאי זרע שנבדקו נפגשים יחד עם ביציות בנוזל הדגרה עד להגעה של הפרייה והיווצרות עובר.
  • החדרה של העובר לרחם – על מנת שהעובר יתפתח ויגדל ברחם מחדירים אותו אל חלל הרחם יחד עם כמה נוספים, לקליטה מירבית ולהתחלת גדילה של העובר ברחם האישה.

 

לסיכום…

טיפולי הפרייה חוץ גופית אינם קלים במיוחד ודורשים בדיקות שונות ומרובות קודמות להם, טיפול לא נעים במיוחד וכרוכים בסיכונים מסוימים – לכן חשוב לפעול לפי ההנחיות וההכנות הנדרשות, ומומלץ ביותר להשתמש בליווי מותאם לאורך כל התהליך, למען תוצאות טובות והליך פחות קשה.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נעליים לתינוק
נעליים רכות לתינוקות – בריאות הילד לאחר לידה

אין יותר מרגש מלהפוך להורים טריים. לקבל החלטות חשובות הנוגעות לבריאות ולנוחות של התינוק. בתחום זה, בחירת הנעליים המתאימות לתינוק מצויה במרכז תשומת הלב, שכן הם עוברים תהליך פיתוח מהיר וקריטי. נעליים רכות משמשות ככלי עזר חיוני בתהליך זה, מספקות תמיכה נכונה לרגליו הזעירות של התינוק ומסייעות בהפיכת הלימוד ללכת לתהליך נעים וקל. איך נעליים רכות לתינוק משפיעות על בריאותו והתפתחותו, מהם ההמלצות והסיכונים הקשורים בשימוש בהן. בואו נתחיל צעד ראשון.   תינוק ראשון

קרא עוד »